Videreutvikling av funksjon for årsrapportering

  • Emnet er tomt.
Ser 0 svar tråder
  • Posts
      Kulturtanken
      Administrator

      1. Mulighet for å registrere opphavsrett ved etterregistrering av aktivitet
      Tilsvarende felter som en i dag kan legge til på produksjon legges til i skjemaet for etterregistrering av aktivitet.

      2. Lukke muligheten for brukerfeil ved etterregistrering – validering
      Feltene antall besøksdager, antall gjennomførte hendelser, antall avlyste hendelser, antall avlyste deltakere og antall deltakere er alle obligatoriske å fylle ut. Validering av disse feltene kan oppdateres til å følge reglene under:

      Hvis Antall besøksdager > 0 så må Antall gjennomførte hendelser > 0
      Hvis Antall avlyste hendelser > 0 så må Antall avlyste deltakere > 0
      Hvis Antall gjennomførte hendelser > 0 så må Antall deltakere > 0

      3. Åpning og lukking av mulighet for å rapportere
      Det er ønsket en mulighet for å kunne åpne og lukke rapporteringsskjemaet slik at en kan kontrollere når brukere legger inn data. Ved behov så må det være mulig å åpne for redigering av admin i Kulturtanken.
      Under systeminnstillinger legges det inn mulighet for å kunne angi periode for rapportering. Her kan admin åpne og lukke ved behov.

      Innenfor angitt perioden vil det være mulig å:
      – Opprette nytt hovedskjema for forrige år
      – Gjøre endringer på forrige års skjema (aktivt skjema) – både redigere, låse, låse opp og slette.
      – Eldre skjemaer har en kun lesetilgang til. Disse vil det ikke lenger være mulig å låse opp for redigering.

      Utenfor angitt periode:
      – Knappen «opprett nytt hovedskjema» er deaktivert
      – Kun lesetilgang til eksisterende skjemaer
      For at det skal være enkelt for alle enheter å se om hovedskjemaet er levert eller ikke, legges det til en ny kolonne i visningen som viser leveringsstatus.

      4. «Kvittering» av innlevert rapport
      Det er behov for å kunne skrive ut/lagre en kvittering av det enheten har sendt inn / rapportert på. Disse sendes til revisor og arkiveres hos de ulike enhetene. Utskrift skal være tilgjengelig for egen enhet. På hovedskjemaet legges det til et pdf-icon for nedlasting av «kvittering». Dette ikonet er kun aktivt når hovedskjemaet er låst. Pdf-en som lastes ned skal inneholde hovedskjema + aktivitetsoversikt. NB! Aktiviteter kan endres etter at hovedskjemaet er låst.

      5. Gjøre produksjonslenken klikkbar til forhåndsvisning i WordPress
      I aktivitetsoversikten gjøres produksjonsnavnet klikkbart slik at en kan gå inn og se produksjonssiden i WordPress. Dersom produksjonen ikke er publisert til WordPress/aktiv i WordPress så skal en få se forhåndsvisning.

      6. Summering av aktiviteter (per kolonne)
      Det legges til en summeringsrad i bunn av begge tabeller. Her summeres aktuelle kolonner. Det legges også til et filter på år som default er satt til forrige år.

      7. Søkefelt ved etterregistrering av aktiviteter
      I forbindelse med årsrapportering er det bestilt et søkefelt for å finne eksisterende forslag når man skal etterregistrere aktivitet. Dette vil forhindre opprettelsen av dubletter.

       

       

      0
Ser 0 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.