Behandling av forslag – Enkeltvedtak

Fra oktober 2023 utvides portalen med funksjon for opprettelse av vedtaksbrev og mulighet for signering og utsendelse av brevene.

Før DKS-enheten tar funksjonen i bruk er det behov for noen tilpasninger hos hver enkelt. Det viktigste å gjøre er:

  1. Opprettelse av vedtaksbrev.
    DKS-enheten benytter ferdig utarbeidet mal i portalen eller utarbeider egen mal.
  2. Signering av protokollen /vedtaksbrevene.
    Det er utviklet et nytt område i DKS-portalen vi kaller for Protokoll. Protokollen er en oversikt over forslag som skal signeres, enten som aktuelle eller ikke aktuelle. DKS-enheten legger inn en eller flere med signeringsfullmakt etter egen kommune eller fylkes reglement.

Under finner du detaljerte beskrivelser av hvordan de nye funksjonene fungerer og hvordan de brukes.

Her finner du en beskrivelse av hvordan forslagsstausene i DKS-portalen fungerer. Disse statusene brukes av saksbehandlere i DKS for å sortere og klargjøre vedtaket som skal fattes for forslaget.

Her finner du en beskrivelse av hvordan signering av protokoll i DKS-portalen fungerer. Signering av protokoll skal gjøres av personer i DKS-enheten som har signeringsmyndighet på vegne av virksomheten. Dette vil i de fleste tilfeller ligge på ledelsesnivå.

Her finner du en beskrivelse av hvordan malen for avslagsbrev fungerer og hvordan den kan tilpasses til DKS-enheten ved behov.

Her finner du en beskrivelse av hvordan vedtak vises for forslagstillere som har sendt inn forslag til DKS