Skille mellom DKS-tilboda frå fylke og kommune

Ser 3 svar tråder
  • Posts

      Har fått tilbakemelding om at det er vanskelig for skulane å sjå om eit tilbod gjeld turné frå fylket eller eit kommunalt tilbod. Kan det synleggjerast på ein eller annan måte når skulen får opp kalendaren? (Utan at ein må inn på produksjonen og registrere det der)

      0
      Kulturtanken
      Administrator

      Hei Øyvind,

      Takk for innspillet, dette har vi fått tidligere fra Vestfold og Telemark, så det er notert. Kan jeg spørre hva skolen trenger informasjonen til allerede på dette bildet? Om man klikker på tittelen tas man til WordPress-sidene og kan lese om «avsender» under overskriften Kontakt.

       

      0
      Olav Tveitan
      Deltaker

      Hei!

      Ser at Øyvind også har stilt spørsmålet som vi har stilt tidlig i portalens tid. Takk for det, Øyvind!

      Til Kulturtanken: Jeg tror det er viktig å se dette med skolens blikk. En kulturkontakt har som oftest svært liten tid til oppgavene som nettopp kulturkontakt. Det er en oppgave i tillegg til alle andre og hverdagen for en lærer vil derfor antakelig være å logge inn i full fart og få et overblikk (eller det vil si, logge inn forutsatt at man, enn så lenge, har BankID/BankID på mobil tilgjengelig..).

      For skolen er det viktig å kunne skille på om programmet kommer fra fylket eller kommunen. Rutiner for bussing av elever, hvor faktura skal sendes og hvem skolen skal kontakte med spørsmål etc. vil da være ulike avhengig av hvem som sender ut tilbudet. Jeg tror ikke man skal forvente at kulturkontakten utfører ørten klikk frem og tilbake for å få den oversikten. Og jeg forstår egentlig ikke hvorfor man kun velger å merke produksjonene med arrangør i produksjonsoversikten på utsiden (utforsker) og ikke i kalenderen eller i innlogget versjon (kulturkalender).

      Mener dere at det er unødvendig?

      1
      Kulturtanken
      Administrator

      Hei!

      Lenge siden innspillet deres nå, i mellomtiden har vi jobbet med nye nettsider, der ny kalendervisning var del av pakken – som kommunisert fra kommunikasjonsenheten.

      Nesten alt er levert, men selv om funksjonen dere etterlyste er bestilt, har den ikke kommet med. Vi har minnet leverandøren på det, og håper det er på plass om ikke lenge.

      Se skisser:

      0
Ser 3 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.