Portalen sender ut informasjon og varsel om at enkeltvedtak er fattet og hvordan forslagstiller kan skaffe seg kunnskap om innholdet ( eForvaltningsforskriften § 8 tredje ledd). Første e-post med informasjon om vedtak sendes forslagstiller
15.03 selv om DKS-enheten signerer protokollen før denne datoen. Klagefristen løper fra det tidspunkt vedtaket er gjort tilgjengelig elektronisk, og varsel er sendt.
Signerer DKS-enheten protokoll etter denne datoen sendes informasjon om vedtak fortløpende.
Eksempel e-post med informasjon om vedtak:

I forslagstillers oversikt vil vedtak ligge tilgjengelig i en oversikt når man klikker seg inn på forslaget. Har teksten til forsalget fet skrift er det uleste vedtaket tilgjengelig der.

- Forslaget kan være sendt til flere DKS-enheter. Raden angir den enkelte enhets behandling av forsalget. Dersom skriften er fet ligger det et ulest vedtak tilgjengelig.
- Denne kolonnen beskriver om vedtaket er lest eller ikke.
- Klikk på PDF symbolet for å lese vedtaksbrevet.
- Klikk på historikk symbolet for å se tidspunkt for behandling og utsendelse av meldinger knyttet til vedtaket.